wohoo
SISTA SKOLDAGEN INNAN PRAKTIK!!!
Livsmedelsbutik:
- De som ingår i kampanjens målgrupp är vuxna människor som älskar smaken av nyplockade frukter och bär.
- Vi använder oss utav vårt eget reklamutskick samt annonser i smp, tv reklam och affischer.
- Nu är sommaren här! Och vi har smakerna!
- Vi ska synas med stora affischer, och i andra media. Vi ska höras på tv-reklamen. Vi ska ha varorna i butiken så man kan känna och lukta på dem. Vi ska servera någon form av dessert i butiken som en demopersonal visar upp.
Sportbutiken:
- höst: Mössor&vantar, vinter; skidkläder&vinterjackor, vår; träningskläder, sommar; Pilatesbollar, cykelutrustning, fiskeutrustning.
- Under den här veckan inriktar vi oss mest på träningskläder. Det är bra pris på bla cykelbyxor, joggingskor och t-shirts.
Sälja resor:
- målgruppen är barnfamiljer
- Målet är att vi ska sälja så många paketresor som möjligt. All inclusive som merförsäljning, låga prisskillnader mellan stjärnorna på hotellen för att öka högerförsäljningen. Ha så mycket genomtänkt och planerat som möjligt, kunna tillfredsställa och tillgodose kundernas behov.
- Vi ska synas i tv, reklamutskick och i tidningar. Våra skyltfönster ska vara attraktiva så att förbipasserande människor stannar upp och skapar intresse. Vi exponerar inte de absolut billigaste alternativen, utan ger mersmak genom att visa något mellanting jämfört med någon prisklass högre. Ger känslan av att de kommer få mer för pengarna om dom uppgraderar.
- Aktiviteter som ska finnas är: golfning, simning, barnpooler, guidade turer, kvällsaktiviteter för hela familjen, dykning, båtfärder..